Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków CEEB to rządowa baza danych, w której zostaną zgromadzone istotne informacje na temat ogrzewania domów i mieszkań w Polsce.

Głównym celem zmian w prawie jest ułatwienie realizacji programu „Stop Smog”.

Od 1 lipca 2021 r. właścicielom i zarządcom budynków przybędzie nowy obowiązek - złożenie deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.

Właściciel lub zarządca budynku zobowiązany będzie do złożenia deklaracji o źródłach ciepła lub źródłach spalania paliw, w terminie 12 miesięcy od dnia ogłoszenia komunikatu określającego dzień wdrożenia rozwiązań technicznych umożliwiających wprowadzanie danych i informacji do centralnej ewidencji emisyjności budynków lub w terminie 14 dni od dnia pierwszego uruchomienia tego źródła ciepła, lub źródła spalania paliw.

Wedle ustawy z dnia 28 października 2020 roku, Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków będzie zawierała informacje dotyczące między innymi:

  • źródła ciepła przeznaczonego do ogrzewania budynku lub lokalu;
  • pieca/kotła o nominalnej mocy cieplnej mniejszej niż 1 MW;
  • źródła energii elektrycznej używanego do ogrzewania i/lub przygotowywania ciepłej wody;
  • wyników różnorakich kontroli związanych z ogrzewaniem i stanem przewodów kominowych;
  • przekazanej właścicielowi budynku premii termomodernizacyjnej lub premii remontowej;
  • ewentualnego skorzystania z ulgi termomodernizacyjnej w podatku PIT;
  • udzielonego dofinansowania w związku z termomodernizacją, remontem, ochroną powietrza oraz wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii;
  • pobierania dodatku mieszkaniowego, dodatku energetycznego i zasiłku celowego na ogrzewanie;
  • danych personalnych właścicieli/zarządców budynków i lokali.

Deklaracje można składać:

  • w formie elektronicznej, czyli przez internet – jest to najszybszy i najwygodniejszy sposób. Oprócz tego, że umożliwia to oszczędność czasu i pieniędzy, niewątpliwą zaletą jest to, że deklarację można złożyć nie wychodząc z domu. Zachęcamy wszystkich do korzystania z elektronicznego sposobu składania deklaracji. Deklaracje można składać za pośrednictwem systemu teleinformatycznego CEEB. Składanie deklaracji wdrożone zostało zgodnie z wymaganiami bezpieczeństwa, korzystając w szczególności z Profilu Zaufanego (bezpośrednie połączenie do systemu Węzła Krajowego). Profil zaufany w ramach Węzła krajowego jako sposób uwierzytelniania jest obecnie systemem w pełni działającym i wykorzystywanym przez instytucje oraz obywateli. Niezależnie od Profilu Zaufanego Węzeł Krajowy umożliwia korzystanie z dowodu osobistego z warstwą elektroniczną.
  • w formie papierowej - wypełniony dokument można wysłać listem albo złożyć osobiście w Urzędzie Gminy w Nowym Warpnie, Plac Zwycięstwa 1, 72-022 Nowe Warpno.

 

28.02 - środa

Brak wydarzeń w dniu dzisiejszym

Pomorze Zachodnie